Image Map Facebook Instagram Contact Bloglovin' Ask.fm

2012. május 25.

3D műszempilla - tapasztalatok

A mai rohanó világban egyre felkapottabbak az olyan kozmetikai kezelések, amelyekkel lerövidíthetjük és megkönnyíthetjük a sminkünk elkészítését. Melyikünk ne szeretne már kora reggel szép sminkben ébredni, ami nem kenődik el, nem folyik le napközben sem? Ehhez a megjelenéshez segíthet hozzá minket a 3D műszempilla is. Azonban biztos sokakban felmerül a kérdés, hogy nem károsítja a szemünket? Nem árt a saját szempilláinknak? Érezni lehet, hogy fent vannak? Most ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához próbálok segítséget nyújtani nektek.

Amit a 3D szempillákról tudni kell:

Több fajtája is létezik, mint a soros, vagy a tincses műszempilla, manapság azonban a szálas műszempilla a legelterjedtebb, én is erről írnék részletesebben Ebben az esetben a saját szempilláinkra ragasztja fel a kozmetikus egyesével-szálanként a műszempillát. Fontos, hogy a ragasztó a bőrrel nem érintkezhet, 0,5-1 mm távolságot mindig hagyni kell, hogy elkerüljük az irritációt, és a hosszabb tartósság érdekében. A felhasznált ragasztók egyébként bőrbarát termékek, szinte egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritka esetben okoznak irritációt.

A 3D szempilla felrakás menete:
  1. Első körben a kozmetikus eltávolítja a szempillafestéket a szempillánkról. Az én esetemben pár nappal a felrakás előtt egy szempilla festés is volt, mert elég halványak a saját szempilláim, hogy ne üssön el annyira a műszempilla.
  2. Második lépésben az alsó pillákra felkerül egy kollagénes szemápolóval átitatott alátét, hogy megakadályozzuk a fenti pillákkal való összetapadást.
  3. Megbeszéljük a kozmetikussal, hogy mi a saját elképzelésünk, milyen hatást szeretnénk elérni a műszempillával. Nekem olyan 8-9 mm-esek a saját pilláim, és nem akartam túl művi hatást elérni, ezért a 12 mm-es pillákat választottam, néhol még hosszabb szálakkal kiemelve. 
  4. Ezután következik a szempillák szálankénti felhelyezése. Ez elég időigényes folyamat, egy precíz munka 2-3 órát is igénybe vehet. Ezalatt azonban fekszünk az ágyon, így akár el is aludhatunk közben.

Mire kell ügyelni az otthoni ápolásnál?

Fontos figyelembe venni, hogy a ragasztók teljes száradási ideje általában 48 óra, ezalatt az idő alatt nem érheti víz, vagy gőz a pilláinkat. Ilyenkor ne menjünk kozmetikushoz, uszodába, szaunába, ne sminkeljük ki a szemünket, és ne dörzsöljük! Legtöbb esetben kapunk egy kis kefét is, amivel otthon át tudjuk majd fésülni a pilláinkat, hogy ne gubancolódjon.
A műszempilla tartósságát a saját szempillánk növekedési fázisa határozza meg. Ha kihullik a saját pillánk, akkor kihullik vele a ráragasztott műszempilla is. 

3 hetes műszempillával

Saját tapasztalataim a műszempillával:

Nekem eddig kétszer volt műszempillám. Első körben XTreme Lashes szempilláim voltak. Ezekkel teljesen elégedett voltam, a felhelyezésük kb 2,5 órát vett igénybe, de közben teljesen ki tudtam kapcsolni, alig éreztem, hogy tevékenykednek a szempilláimon. Ha jól emlékszem itt olyan 80-80 szálat tettek fel nekem, szóval szinte minden szempillámra került fel műszempilla is, de a végeredmény nagyon szép lett, és egyáltalán nem éreztem, hogy fent lennének a szememen. A tartóssága 4 hét is volt, szép folyamatosan hullottak ki a saját pilláimmal együtt.

Másodszor Gold Lashes pillákat kaptam, ezt egy másik helyen csináltattam, sajnos... A kozmetikus lány nagyon félvállról vette a munkáját, mindössze 45!! perc alatt be is fejezte, amikor kérdeztem, hogy hány pillát tett fel, nem is tudta megmondani. A ragasztó is csípte végig a szememet, nagyon kellemetlen volt. A végeredmény első ránézésre szép lett, amikor otthon azonban megnéztem közelebbről is, látszottak a kis ragasztó csomócskák, és látszott, hogy nem precíz a felrakás. A tartósságot tekintve már 3 hete fent vannak ezek is, érezni ugyanúgy nem érzem őket. Itt pusztán a ragasztó minőségét kifogásolom.

Én azt tanácsolnám, hogy csak olyan kozmetikusnál csináltassunk műszempillát, akit ismerünk, vagy ajánlottak nekünk, és nem árt, ha látjuk a műszempilla képzésről szóló oklevelét! :-) 

Másnak is volt már műszempillája? Meg voltatok vele elégedve? 

2 megjegyzés:

  1. Ès amikor kihullott az osszes 3 d maradt sajàt pillàd? ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze! Az elmúlt három hónapban is folyamatosan töltettem a szempillámat az ünnepek miatt, és mindig volt mire feltenni az újakat. ;D Ha jól vannak felragasztva, nem hullanak ki előbb, mint a saját növekedési periódusuk, így csak azt veszted el, ami amúgy is kihullana, mert nő helyette az új. ;)

      Törlés