Image Map Facebook Instagram Contact Bloglovin' Ask.fm

2012. május 21.

Derma roller hatása a hegekre

Ígértem egy előző bejegyzésben, hogy részletesen fogok írni a derma rolleres kezelésről, hát most eljött az idő! Sajnos sokáig pattanásos volt a bőröm, most, hogy ez a probléma már elmúlt, a hegeim kezdtek el zavarni, ezért több dologgal is próbáltam tenni ellenük (különböző krémek, Ilcsi AHA-s biológiai hámlasztó peeling, mikrodermabrázió), de be kellett látnom, hogy a több éves hegek ellen már nincs mit tenni. Legalább is ezt hittem, amíg nem hallottam egy új eljárásról, ami természetes módon növeli meg a bőr kollagén termelését, ez volt a derma roller! Egy hengert képzeljetek el, amiből sok apró tű áll ki, és ezt görgetik végig az arcon. De hogy is vezet ez a "mazochizmus" a sima bőr eléréséhez? 
Dermaroller




 A derma roller kettőst hatást fejt ki a bőrben:
  1. Növeli a kollagén termelést: ez a sok kis tű, amit végig görgetnek az arcon (vagy a test egyéb felületén) apró mikro sérüléseket okoz a bőrben, ezáltal ösztönzi a szervezetet, hogy több kollagént és elasztint termeljen. Ez a két összetevő pedig hozzájárul, hogy bőrünk rugalmas és fiatal maradjon. Ez egy természetes módon beindított kollagén termelő folyamat, ezért is nevezik az eljárást kollagén indukciós terápiának. 
  2. Hatóanyagokat tudunk bejuttatni általa a bőrbe: a tűk által okozott mikro sérülések következtében egy csatorna nyílik a bőrben, mely lehetőséget ad arra, hogy megfelelő hatóanyagokat juttassunk a bőr mélyebb rétegeibe, amelyre egyébként nem lenne lehetőségünk.
Milyen problémák ellen hatásos a derma roller?
  • hegek
  • ráncok
  • narancsbőr
  • striák
  • májfoltok
  • pigmentfoltok
  • hajhullás
Milyen tűmérettel érhetjük el a kívánt eredményt?
 
Fontos tudni, hogy a 0,5 mm-nél kisebb tűméretű derma rollerekkel nem lehet a kívánt eredményt elérni. Én készítettem nektek egy összefoglaló táblázatot, hogy adott problémára melyik tűméret javasolt, és hány kezelés szükséges.

Javasolt tűhossz
Javasolt kezelés szám
Kezelések között eltelt idő
Hegek
1mm, 1,5mm, 2mm
5-10-15
10-14 nap
Ráncok
1mm, 1,5mm
5-10
10-14 nap
Narancsbőr
1,5mm, 2mm, 2,5mm
5-10
10-14 nap
Striák
1mm, 1,5mm, 2mm
5-10-15
10-14 nap
Hajhullás
0,75mm, 1mm
5-10
10-14 nap

Amire ügyelni kell:

Amennyiben otthon végezzük saját magunk a kezelést, nagyon fontos a megfelelő higiéniáról gondoskodni, és fertőtleníteni a hengert, illetve a bőrünket is, hiszen „sebeket” ejtünk rajta. Emellett a megfelelő fényvédelemről is gondoskodni kell, ezért inkább ősszel-télen javasolt egy kúra elvégzése. 

Saját tapasztalataim:

Én sokáig „szemeztem” ezzel a kezeléssel, de nagyon ódzkodtam tőle. Valószínűleg a tűk miatt, hiszen a legtöbb emberben van egy egészséges félelem a tűkkel szemben. Aztán mégiscsak rászántam magam és egyáltalán nem bántam meg. Az egyik kuponos oldalon vettem kupont, mely 3 alkalmas derma rolleres kezelésre jogosított fel, a normál ár töredékéért. Nagyon örültem neki, mert tudtam, hogy egy kezeléstől még nem remélhetek csodát, viszont eléggé drágállottam a teljes árat érte, így megragadtam ezt az alkalmat!
A kezelés megkezdése előtt mikrodermabráziót végeztek, majd befújták az arcomat érzéstelenítővel, amit folpackkal takartak le, hogy nehogy idő előtt elpárologjon. Ezzel volt időm 15-20 percet relaxálni, és elmélkedni, hogy mire is vállalkozom én??
Majd megkezdődött a hengerelés, 1mm-eres tűvel. A homlokomon kezdték, nekem itt volt a legfájdalmasabb a csontosabb felület miatt, majd ment a halánték, majd az orcák felé. A hengerelés olyan 20 percig tartott körülbelül. Összességében nem mondom, hogy fájdalom mentes beavatkozás lenne, de ki lehet bírni. A kezelés után lefertőtlenítik a bőrt (ilyenkor rettenetesen tud csípni), majd bekenik egy nyugtató krémmel, és fényvédővel. Utána úgy néz ki az ember, mintha bennragadt volna egy szoláriumban, olyan piros az arca. Ez a pirosság olyan 24 óra alatt múlik el teljesen, az első napokban sminkelni sem tanácsos, csak bőrnyugtató krémet, és fényvédőt tegyünk az arcunkra. Én Aloe gélt használtam. Nekem a 3-4. napon egy kisebb hámlás volt tapasztalható, de abszolút vállalható, lehet vele emberek közé menni. Én eddig 3 kezelésen vagyok túl, kéthetente jártam. A legutolsó kezelés óta másfél hónap telt el, és most látom igazán az eredményt. A bőröm szerkezete tömörebbé vált, a hegeim kezdenek feltöltődni, halványulni, összességében sokkal simább és egyenletesebb lett a bőrfelszínem a kezelés hatására. Nagyon meg vagyok vele elégedve, mindenkinek csak ajánlani tudom, akik hasonló problémákkal küzdenek, vagy félnek a botox illetve a hyaluronsavas feltöltés mellékhatásaitól. Én alig várom az őszt (legalább is ilyen szempontból), hogy folytathassam tovább!
Próbálta még valaki? Másnak is bevált? 

2 megjegyzés:

  1. mennyi egy ilyen csoda?:)

    http://championcosmic.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maga a dermaroller olyan 5000 körül van, attól függ, hogy hol veszed. De kell még hozzá fertőtlenítő is mindenképpen! Én eddig csak kozmetikusnál csináltattam, ott olyan 10-15 ezer körül van, ezért vártam meg én is egy kuponos akciót! :-)

      Törlés