Image Map Facebook Instagram Contact Bloglovin' Ask.fm

2012. május 16.

Mikrodermabrázió fajtái

Akinek problémás a bőre, netán pattanások utáni hegek maradtak az arcán biztos, hogy találkozott már a mikrodermabrázióval, esetleg próbálta is. A név jelentése bőrcsiszolás, az eljárás valójában egy erőteljes bőrradírozást takar. 

Két fajtáját különböztetjük meg:
  1. Kristályos mikrodermabrázió: ennél az eljárásnál a csiszolófej alumínium-oxid kristályokat fúj a bőrre, majd vákuummal vissza is szívja azokat, ezáltal távolítja el az elhalt hámsejteket, és a szennyeződéseket a bőr felszínéről.
  2. Gyémántfejes mikrodermabrázió: ennél az eljárásnál nem kerül kristálypor a bőr felszínére, a csiszolást maga a gyémántfej végzi vákuum segítségével.


Kristályos mikrodermabrázió
Gyémántfejes mikrodermabrázió


A kristályos, vagy a gyémántfejes kezelést válasszam?

Kozmetikusok közt is megoszlanak a vélemények, hogy melyik kezelés a hatékonyabb, de gondolom, mindenki azt preferálja, amivel éppen dolgozik! :-) Több helyen olvastam, hogy a gyémántfejes eljárást azért nem ajánlják, mert nagyobb a fertőzés veszélye, mivel nehezebb tisztán tartani a kezelőfejet. Hát én többször is voltam ilyen kezelésen, és semmi probléma nem adódott, szóval aki ettől félne, felesleges aggódnia! Nekem volt szerencsém mindkét eljárást kipróbálni, és egyértelműen a gyémántfejes mellett voksolok. Én először a kristályos változatot próbáltam ki, de nem igazán láttam túl nagy változást a bőrömön, éreztem, hogy valamivel puhább tapintású lett, de semmi egyéb. Ráadásul még két nap múlva is találtam magamon szanaszét szóródott kristálypor maradványokat.
Utána kipróbáltam a gyémántfejes változatot is, és ez már sokkal szimpatikusabb volt. Talán mert itt a gyémántfej közvetlenül érintkezik a bőrfelszínnel, így az ember érzi, hogy valójában történik valami a bőrével. Ebből egy 5 alkalmas kezelést csináltam végig.

Milyen eredmény várható egy kezelés sorozattól?

Én kéthetente jártam, mert elég érzékeny a bőröm, és a kozmetikus tanácsolta, hogy erre a két hétre szükség van a bőr regenerálódásához. Ami fontos, hogy a kezelés után nekem eléggé kipirosodott a bőröm, de ez is egyénenként változó lehet, ezt vegyük figyelembe. Illetve a kezelés sorozat alatt nagyon fontos a fényvédelem, csakis fényvédőt tartalmazó krémmel menjünk el otthonról, ellenkező esetben májfoltok alakulhatnak ki.
A bőröm egyébként puha lett, simább lett a felszíne, de az az igazság, hogy csak az egészen apró hegeken láttam némi változást, sajnos csak azok enyhültek. Amik igazán zavaróak voltak a számomra, azokon nem láttam eredményt. Fontos megemlíteni azt is, hogy egy mikrodermabrázió után ajánlott egy ultrahangos hatóanyagbevitelt is kérni, mert ilyenkor nő a bőr tápanyagfelvevő képessége, és maga a kezelés eléggé kiszárítja a bőrt. 
Összességében arra alkalmas, hogy az elhalt hámsejteket eltávolítsa a bőr felszínéről, de túl nagy csodát ne reméljünk tőle! Akik hegekkel küzdenek, nekik inkább a derma rolleres kezelést ajánlanám, amiről majd egy következő bejegyzésben írok részletesebben. 

Próbálta még valaki a mikrodermabráziót, esetleg a hydroabráziót? Mennyire volt hatásos?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése